حامیان دکتر ربیع فلاح

حامیان دکتر ربیع فلاح

دولت تدبیر و امید (حامیان مازندرانی های مقیم تهران)
حامیان دکتر ربیع فلاح

حامیان دکتر ربیع فلاح

دولت تدبیر و امید (حامیان مازندرانی های مقیم تهران)

گام های معلق


 

رسانه های اصولگرا و دوستان آقای دکتر نیازبهتر است به جای پاشیدن بذر اخبار خلاف واقع و تحلیل هایی واژگون که چندصباحی ذهن مردم را درگیر می کند، با این واقعیت کنار بیایند که دکتر کیومرث نیازآذری گزینه ی مناسب برای استانداری مازندران بود اما در سال 84 !

 

مازندنومه،یادداشت کاربران:


1-وقتی دولتی پیروز می شود کسانی به عنوان وزیر ، استاندار یا مدیر ارشد در گمانه زنی ها مطرح می شوند که نزدیکی و قرابت فکری تنگاتنگی با گقتمان دولت پیروز در انتخابات داشته باشند.

 

براساس این اصل بدیهی در سال 1384 و متعاقب پیروزی دکتر محمود احمدی نژاد ، هیچ کس از خطبا و قلم به دستان اصلاح طلب مازندران در جایی نگفتند یا ننوشتند که یکی از گزینه های استانداری مازندران آقای مجید حسین زادگان است، در حالی که او در آن روز فرماندار مرکز استان و یکی از مدیران ارشد وقت بود.

 

همه می دانستند که آقای حسین زادگان هیچ قرابتی با فرد یا تیمی که دولت را در دست خواهد گرفت، ندارد؛ برعکس آن روز همه سخن از آقای کیومرث نیازآذری می‌گفتند و حکم قریب‌الوقوع او که تا چند روز آینده حتما می آید.

 

نیک به خاطر داریم که آن زمان اکثریت نمایندگان استان و حتی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز با استانداری او مشکلی نداشتند.

   

آقای نیازآذری در آن روزگار مدیریت اداره کل اطلاعات استان را داشتند و تنها یک صندلی با استانداری مازندران فاصله . در آن روزگار کسی از خطبا یا نویسندگان اصلاح‌طلب نگفت: نیاز استاندار نشود، چون گفتمانی که برنده‌ی انتخابات ریاست جمهوری شده بود گفتمان اصولگرایی بود و آقای نیاز نیز یکی از مدیران ارشد این گفتمان در استان مازندران بود و حق تعیین استاندار نیز با آنان بود نه با اصلاح طلبان.

 

علی رغم تمام برگ‌های برنده‌ای که در دستان دکتر نیاز آذری بود به دلیل مخالفت قلیلی از نزدیکان رئیس جمهوری سابق در استان که رای شان بر آقای احمدی‌ن‍ژاد نافذ بود، آقای نیاز شانس صددرصدی استانداری را از دست دادند و نشد آنچه که شاید آن روز حق ایشان بود.

 

امروز 8 سال از آن روزها گذشته و مجددا نام نیاز آذری از سوی رسانه‌های خاص که در ستادهای کاندیداهای غیر از رئیس جمهوری منتخب فعال بودند، بر سر زبان‌ افتاده که او بهترین گزینه برای این استان قحط ‌الرجال است.

 

انگار از طرفداران گفتمان پیروز در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم کسی در این استان نمانده و انگار دکتر نیاز مردی برای تمام فصول است و یک دوره گفتمان او اصولگرایانه و دوره‌ی بعد اعتدال گرایانه می‌شود، پس سراغ کسی جز نیازآذری نروید.

 

با این حساب به نظر می آید دکتر نیاز آذزی بیش از آنکه یک سیاستمدار پایبند به اصول مشخص باشد ، یک پدیده سیاسی است.

 

2- یکی از ایراداتی که تحول‌خواهان و اصلاح‌طلبان به آقای دکتر احمدی‌ن‍ژاد می‌گرفتند، باز کردن اتاق‌های مدیریت ارشد قوه‌ی مجریه به روی نیروهای نظامی و امنیتی بود. نتیجه‌ی گزینش مدیران نظامی و امنیتی را هم در حوزه‌های مختلف در این 8 سال مشاهده کردیم.

 

از قضا آقای دکتر نیازآذری سال های سال در حوزه های امنیتی فعال و قطعا در آن حوزه ، منشا خیرات و برکات فراوانی بوده‌اند.

 

در مورد چند سال مدیریت او بر دانشگاه آزاد و نظری که برخی سایت های اصولگرا دارند مبنی بر مدیریت وی‍ژه ی آقای نیاز آذری در دانشگاه آزاد واحد شمال و همین را به عنوان یک ادله ی محکم بر لزوم استاندار شدن ایشان می دانند، ذکر دو نکته فعلا کفایت می کند.

 

نکته اول اینکه دانشگاه آزاد در طرح توسعه ی خود تابع طرح هایی است که در مرکز تهیه و با توجه به توان مالی و تعداد دانشجویان در استان های کشور اجرا می شود؛ یعنی اگر ورودی یا متقاضیان ورود به این دانشگاه در استان یا شهرستانی با اصل هزینه-فایده ی مورد نظر دانشگاه همخوانی داشت باید این دانشگاه ، طرح های گسترش را در آن استان ها و مناطق اجرا کند.

 

این طرحی است که از زمان مدیریت دکتر جاسبی در این دانشگاه اجرا می شده و هرکسی غیر از دکتر نیازآذری اگر ریاست دانشگاه را عهده دار می شد، این مسیر پیش می رفت کمااینکه خریداری زمین و انتقال ساختمان مرکزی دانشگاه از داخل شهر به جاده ی دریا و احداث بخش های اصلی دانشگاه ، قبل از آمدن آقای نیاز اجرایی شده بود و آقای دکتر کیومرث نیازآذری در میانه ی این طرح به مدیریت دانشگاه گمارده شدند.

 

دو اینکه در مورد حاکمیت فضای امنیتی در دانشگاه آزاد نیز حرف و سخن فراوان است که عده ای این گسترش را در راستای گسترش فضای امنیتی در کل دانشگاه ها می دانند و آن را میراث دولت نهم و دهم به شمار می آورند اما عده ای هم وجود یک رئیس با سابقه ی امنیتی را در گسترش این فضای بسته موثر می دانند.

 

3- آقای دکتر کیومرث نیازآذری و برخی سایت های اصولگرای حامی ایشان لازم است بدانند دولت پیروز با شعار گفتمان تحول خواهانه و اعتدال گرایانه موفق به جلب حمایت مردم و پیروز در انتخابات شد.

 

استان مازندران یکی از استان هایی است که مشکلات عدیده ای در حوزه های مختلف اقتصادی دارد. شرکت ها و مراکز تولیدی زیان ده و ورشکسته، بیکاری بالای ده درصد در استان، مشکلات شهرهای تازه تاسیس و لزوم جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و بهره وری حداکثری از بودجه عمرانی کشور مشکلاتی است که مدیریت ارشد استان با آنها روبرو خواهد شد.

 

رسانه های اصولگرا و دوستان آقای دکتر نیازبهتر است به جای پاشیدن بذر اخبار خلاف واقع و تحلیل هایی واژگون که چندصباحی ذهن مردم را درگیر می کند، معلق گام برندارند و با این واقعیت کنار بیایند که دکتر کیومرث نیازآذری گزینه ی مناسب برای استانداری مازندران بود اما در سال 84 که علی رغم اجماع کامل ، آن فرصت به دلیل مخالفت برخی دوستان نزدیک آقای احمدی نژاد در استان با استانداری ایشان از دست رفت.

نظرات 1 + ارسال نظر
مرتضی پنج‌شنبه 14 شهریور 1392 ساعت 23:53

تاریخ مصرف آقای نیاز آذری گذشته. استانداری مازندران نیازمند دکتر ربیع فلاح است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد